X סגירה
 

פסטיבל הג'אז בברלין - Jazzfest Berlin

חגיגה כפולה בעיר

השנה חוגגת ברלין 28 שנים לנפילת החומה ואירועים רבים מוקדשים לחגיגה זו. עם זאת, למגיעים לברלין בתחילת נובמבר צפויה חגיגה כפולה. מלבד האירועים והחגיגות לרגל 28 שנה לנפילת החומה, גם פסטיבל הג'אז הוותיק של ברלין חוגג 53 שנה!

פסטיבל הג'אז בברלין (Jazzfest Berlin) הוא אחד מפסטיבלי הג'אז הנחשבים, המוכרים והוותיקים באירופה ובעולם, הפסטיבל מתקיים מדי שנה בדיוק שבוע לפני חגיגות נפילת החומה כך שגם הפסטיבל ילבש בגדי חג באופן מיוחד.

פסטיבל הג'אז בברלין מתקיים במקומות רבים ברחבי העיר, באולמות, מועדונים ואף בתי קפה וכולל לא רק את מוזיקת הג'אז המסורתית אלא גם סגנונות מוזיקליים חדשניים כמו מוזיקת אינדי. (מידע מורחב תמצאו באתר הבא)

צילום : דן אורן
צילום : דן אורן
ממכתבים מעופפים ועד מרטין לותר קינג

גם השנה פסטיבל הג'אז (Jazzfest Berlin) יהיה מגוון מאוד ושופע במופעים אשר מלבד המוזיקה עצמה באים לומר אמירה ומביעים דעה באמצעות המוזיקה. אחד מהם הוא מופע הפתיחה של הפסטיבל של דניס בטיסט, נגן סקסופון וההרכב הכולל שילוב של כלי נשיפה, כלי מיתר, פסנתר וכלי הקשה. המופע נולד לכבוד 53 שנה לנאומו של ד"ר מרטין לותר קינג ג'וניור, נאום אותו נאם לכבוד ג'ון קנדי בתזמורת ברלין.

מופע הפתיחה הוא אחד מתוך סדרה של מופעים המוקדשים כולם לפועלו של המנהיג. הזמרת שרה בואצ'י שרה יחד עם ההרכב שלה, "המכתבים המעופפים" שירים שניכרות בהן מגוון השפעות, כולל מוזיקה הודית ואפריקאית אשר יוצרות מופע מגוון וחובק עולם. אלה הן רק מספר דוגמאות על קצה המזלג מן הפסטיבל המגוון והעשיר, שהולך להיות השנה חגיגי במיוחד.

כל העיר מנגנת ג'אז

הפסטיבל, כאמור, יערך במקומות שונים ברחבי העיר, כולל מועדונים ואולמות קטנים. עם זאת, ישנם כמה מקומות בולטים ומיוחדים אשר האזנה לקונצרט ג'אז בהם היא חוויה מיוחדת.

אחד המקומות הללו היא הכנסיה לזכרונו של קייזר וילהלם, כנסיה אשר ידועה במגדל השבור שלה. המקום השני הוא היכל דלפי, היכל ענק הכולל מעל 1000 מקומות ישיבה ובו גם מסך ענק. בו יוקרנו סרטים הקשורים בג'אז או מספרים על התהוות המוזיקה המיוחדת הזו אשר עומדת לרחף בסוף אוקטובר ותחילת נובמבר ממש כמו מלאכים בשמי ברלין.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך