X סגירה
 

מנגנים לואי ארמסטרונג בשבלול

ג'אז בנמל תל אביב

נמל תל אביב הפך למתחם בילויים מבוקש בקרב בליינים תל אביבים. מסעדות, בתי קפה, פאבים, חנויות, שוק איכרים ומועדון ג'אז. האווירה בנמל מיוחדת במינה, ריח הים ורעש הגלים המתנפצים אל עבר שוברי הגלים, מביאים איתם צלילים ממקומות רחוקים שיוצרים חיבור שמושך אליו בשעות הלילה מאות צעירים ומבוגרים שבאים לתפוס אתנחתא קטנה מחיי השגרה ולצאת לבילוי לילי בנמל תל אביב.

לואי ארמסטרונג אגדה של בלוז

ביום שני ה - 11 לפברואר, התארח בשבלול, מועדון ג'אז ובלוז בנמל תל אביב. החצוצרן ואמן הג'אז הבינלאומי מייקל וורקאמפ (Michael Varekamp), שהגיע לישראל מהולנד לסבב הופעות מיוחדת "מנגנים לואי ארמסטרונג".

לואי ארמסטרונג היה אחד מאבות מייסדי מוסיקת הג'אז והבלוז, ארמסטרונג התפרסם כזמר בלוז ונגן חצוצרה. הכישרון המוזיקלי המיוחד והכריזמטי הפך את ארמסטרונג לאומן מוסיקת הג'אז המפורסם ביותר של המאה ה - 20. ארמסטרונג הוריש לעולם הבלוז, רפרטואר גדול ומאז הפך למודל חיקוי בקרב נגני ג'אז וזמרי בלוז בכל העולם.

הרכב ג'אז מנצח

לנגן, לשיר וליהנות מהרפרטואר של לואי ארמסטרונג, היא בגדר התייצבות חובה, לכן כבר בשעה שמונה בערב הגיעו למועדון הג'אז שבלול חובבי ג'אז מכל רחבי הארץ ליהנות מערב חוויתי של אחד מהרכבי הג'אז הכישרוניים שניגנו כאן יחדיו.

ההרכב המוסיקלי שנרקם על ידי "שמים הפקות", חיבר בין החצוצרן ונגן הבלוז מייקל וורקאמפ לבין מיטב המוסיקאים הישראלים. שי זלמן - תופים, ארז בר נוי - סקסופון, יונתן וולצ'וק - טרומבון, גלעד אברו - קונטרבס והילה קוליק - פסנתר.

מייקל וורקאמפ הוא נגן וזמר בנשמה, השליטה של מייקל על החצוצרה והיכולת שלו להפיק ממנה צלילים ברמה כזאת גבוהה היא כישרון מוזיקאלי מולד. החיבור בין מייקל לארמסטרונג הוא מיוחד במינו וניתן לחוש בכוח אנרגטי שמחבר את הנשמה המוזיקאלית של שניהם.

בעיני, שי זלמן הוא אחד המתופפים הכישרוניים שיש בישראל, התיפוף של שי זורם בקלילות וכאילו נשפך מתוך ידיו האוחזות במקלות התיפוף אל עבר התופים, יכולת הנגינה, השליטה והאלתור של שי ראויים להערכה.

ארז בר נוי, סקסופוניסט ג'אז (טנור וסופרן) מהפעילים והמובילים בארץ, השליטה של ארז על הסקסופון מיוחדת במינה, בזמן הנגינה של ארז ניתן לחוש ולראות כי הסקסופון היא אחת הדרכים שלו להביע את התשוקה והשלמות בין מוסיקה לנשמה.

יונתן וולצ'וק נגן טרומבון מבוקש בקרב הרכבי ג'אז בארץ ובניו-יורק, יונתן נחשב למוסיקאי מקצועי וכישרוני. יונתן בוגר מגמת הג`אז של תלמה ילין וזכה בזמן שירותו בתזמורת צה"ל למוזיקאי מצטיין.

סיפור האהבה שנרקם בין הקונטרבס לגלעד אברו הוא מיוחד במינו, בין השנים נוצר חיבור מדהים שבעזרתו מצליח גלעד להפיק מוסיקה שובה לבבות, גלעד נגן קונטרבס מקצועי וכישרוני שמנגן עם מיטב הרכבי הג'אז.

הילה קוליק פסנתרנית צעירה וכישרונית להפליא, נגינתה של הילה על הקלידים היא עדינה ומלכותית, ידיה מרחפות מעל הקלידים וצלילי הפסנתר נושאים עימם רוגע ושלווה. אין ספק בלבנו כי נשמע את שמה עוד הרבה.

ערב ג'אז מדהים

ההופעה של מייקל וורקאמפ והרכב הג'אז שנערכה בשבלול. הייתה כמו יהלום מלוטש של הרפרטואר העשיר של לואי ארמסטרונג. לקהל לא נותר, אלא להתענג במשך שעה וחצי ממוסיקת ג'אז ובלוז איכותית שכללה ביצועים מדהימים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך