X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
פסטיבלים בחו"ל הופעות בישראל פסטיבלים בישראל מסיבות בישראל שירים חדשים מועדונים בישראל מסיבות בחו"ל מוזיקה בישראל
X סגירה
 

מדריך לבתי ספר יסודיים שיש בהם מגמת מוזיקה לילדים

לומדים מוזיקה החל מגיל צעיר

הוכח בצורה נחרצת כי ללימודי מוסיקה יש ערך רב בחינוכם של ילדים. החל מפיתוח מיומנויות של קשב וריכוז וכלה בפיתוחן של יכולות יצירתיות מגוונות, ללימודי המוסיקה ישנן תועלות שערכן לא יסולא בפז.

מגמת מוסיקה מצליחה בבתי ספר יסודיים קשורה קשר הדוק לאיכות המורים, לגישה החינוכית הנהוגה בהם ולמידת שיתוף הפעולה עם ההורים. בין בתי הספר היסודיים המרכזיים שיש בהם מגמת מוסיקה ניתן לציין את בית הספר אריסון בתל אביב, את בית הספר על שם גורדון שבהרצליה ואת בית הספר לאומנויות שבאשקלון.

בבתי ספר אנתרופוסופיים אין מגמת מוסיקה נפרדת, אך החינוך המוסיקלי הוא חלק אינטגרלי מצורת הלמידה והחל מכיתה ג' כמעט ככל הילדים מתחילים ללמוד לנגן במסגרת בית ספר מנגן.

כמו כן, כל התלמידים לומדים לנגן בחליל. בבתי הספר הרגילים כגון אריסון וגורדון הדגש הוא על חינוך פרטני. בבית הספר אריסון הילדים ממשיכים את לימודיהם במסגרת קונסרבטוריונית אחרי שעות הלימוד הרגילות. בבתי הספר האנתרופוסופיים החינוך המוסיקלי מתחיל מגיל צעיר וכלל התלמידים נוטלים בו חלק. במאמר זה נספק אינפורמציה על בתי ספר שיש בהם מגמת מוסיקה לילדים ונדבר על הגישות השונות הנהוגות בהם.

בתי ספר רגילים בעלי מגמות מוסיקה

עבור הורים רבים נשמע תהליך הלימוד המוסיקלי כקשה מדי עבור ילדי בית הספר היסודי. יש לזכור כי לימודי נגינה הם לימודים שנוספים לשיעורי הבית ולמטלות הרגילות של הילדים והורים רבים אינם מעונינים להעמיס על ילדיהם. משום כך, חשוב מאוד לדאוג לכך שההורים יבינו את החשיבות והמשמעות של הרשמה לבית ספר בעל מגמת מוסיקה. כיום מקדמים בתי ספר כדוגמת בית הספר אריסון בתל אביב ובית הספר גורדון בהרצליה את המחלקה המוסיקלית שלהם באתרי אינטרנט כדוגמת אתר לימודים, ותוכלו לעשות שימוש באתרים אלה על מנת להבין לעומק לקראת מה הולך ילדיכם. שני בתי הספר, גורדון ואריסון, מדגישים את הערך המוסף של חינוך מוסיקלי על ידי יצירתן של קבוצות לימוד, הרכבים קאמריים ותזמורות כלי קשת וכלי נשיפה.

גישות שונות לחינוך מוסיקלי ובתי ספר אנתרופוסופיים

לחינוך מוסיקלי ישנן גישות שונות וקוטביות במקצת. בעוד וגישה אחת, שמקובלת במיוחד באירופה וברוסיה, דוגלת בחינוך פרטני ואישי החל מגיל שבע, הגישה השניה דוגלת בתחילת תהליך הלימוד בגיל צעיר מאוד, אפילו בגיל שלוש, וביצירתן של קבוצות לימוד משותפות. כיום נהוג לשלב ולמזג בין שתי השיטות ויישומן קשור קשר הדוק גם למטרות החינוך המוסיקלי וגם לאופי המוסד החינוכי.

בבתי ספר אנתרופוסופיים למוסיקה יש תפקיד מרכזי, גם בשיעורי הלימוד הרגילים. התלמידים שרים, וגם מנגנים בחליליות ובכלי נגינה רגילים החל מכיתה ג'. יש לציין כי הגישה האנתרופוסופית מבוססת למעשה על תפיסת עולם ופילוסופיה שלמה וכדאי לברר פרטים נוספים בבתי הספר עצמם. בין בתי הספר האנתרופוסופיים הוותיקים ביותר ניתן לציין את בית הספר הרדוף שבצפון, בית הספר אדם בירושלים, בית הספר שקד בטבעון ובית הספר זומר שברמת גן. נציין גם כי לגישה המוסיקלית יש תפקיד מרכזי גם בגני הילדים האנתרופוסופיים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


לוח אירועי מוזיקה