אם בעבר נגן רחוב נתקל לעיתים במבט מרחם, כשחלק מהאנשים עוברים לידו במהירות וחלקם מניחים בנרתיק הגיטרה שלו מעט כסף קטן, היום נגני רחוב הם חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני וכוללים לא מעט זמרים מוכשרים.
זמרי רחוב מעלים ללא ספק את המורל ויוצרים סביבם אנרגיות טובות ואוירה נעימה. בניו יורק גילו זאת כבר לפני מספר שנים. ניתן לראות זמרים רבים המנגנים ברחבי העיר ובמיוחד בסאבווי - הרכבת התחתית. (מידע מפורט תמצאו באתר הזה)
שם שרים זמרים מוכשרים שנראים מקצועיים ובעלי ניסיון. לפחות חלקם עוסקים במוזיקה והנגינה ברחוב מבחינתם לא פחותה בחשיבותה מנגינה ושירה במועדון כלשהו. רובם קיבלו את הזכות לשיר ברחבי תחנת הרכבת התחתית לאחר שהראו מכשרונם בתחרות הנערכת כבר מספר שנים ונקראת "מוזיקה מתחת לניו יורק".
בתחרות "מוזיקה מתחת לניו יורק" מתחרים מדי שנה מאות נגנים וזמרים על הזכות לנגן בתחנות הרכבת התחתית בעיר. אותם זמרים השכילו להבין כי באמצעות שירת רחוב החשיפה שלהם גדלה וגם ניתן להרוויח לא רע, במיוחד במקום בו עוברים מאות אנשים ביום כמו הרכבת התחתית.
במסגרת התכנית שמפעילה עיריית ניו יורק נערכים אודישנים לזמרים יחידים, להקות ואף תזמורות שלמות. במסגרת התכנית מקבלים רק 350 זמרים סך הכל רישיון, כאשר מדי שנה יכולים להצטרף מספר מסויים של אמנים חדשים לברי המזל מציבים את הקלידים או פשוט מגיעים עם הגיטרה ושרים כל אימת שירצו.
זמרים ותיקים שקיבלו את האישור לשיר באחת מ- 25 תחנות הסאבווי שברחבי העיר מספרים כי תמיד יהיה קהל מאזינים והם נהנים מהחופש לבוא ולשיר ללא חשש שיתפסו. העושים זאת ללא רישיון עשויים לקבל קנסות כבדים.
אין כמו הגרנד סנטרל בכדי לשמש כמקום המתאים ביותר לעריכת האודישנים, לרוב חודש מאי. מול צוות של 35 שופטים- מוזיקאים מכל תחומי המוזיקה והשירה מקבלים כל אחד מן הזמרים או הלהקות 5 דקות בהן הם צריכים להציג את מרכולתם.
הסגנונות המוזיקלים והאתנים אשר נראים ונשמעים ברחבי הגרנד סנטרל הם רבים ומגוונים. זוהי מלאכה לא פשוטה כלל לבחור את כמה עשרות הזמרים החדשים שיצטרפו אל חבריהם שבתחנות השונות. המוזיקה הנשמעת היא מכל רחבי הגלובוס, החל במוזיקה הודית וסינית דרך הדיג' של הנגן האבוריג'יני אשר מהדהד בכל רחבי התחנה ומגיע עד לאזורים הסודיים שלה שתחת האדמה ועד לזמרי הנשמה, הבלוז, הג'ז ואפילו כלייזמר אחד.
יוזמי התכנית רואים בה את התגלמות תמציתה של ניו יורק: הפתיחות, הקבלה ומתן הזדמנות שווה לכל נגן וזמר ללא שיפוט על פי מראה או השתייכות אתנית ומתן הזדמנות באופן כללי לאדם לעשות את אשר הוא אוהב - הנגינה והשירה ותוך כך לחלוק את כשרונו עם הסביבה.